.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوين طرح جامع مدیریت پسماند ساری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای مازندران از انجام مراحل نهایی و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش شمال‌نيوز، علی بابایی کارنامی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران در دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این طرح که مراحل نهایی تصویب را برای اجرا گذرانده می تواند پایلوت طرح جامع مدیریت پسماند در سایر شهرهای استان باشد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مدیریت پسماند احداث کارخانجات کمپوست در دستورکار استان قرار گرفته بود که بر این اساس کارخانه کمپوست تنکابن بزودی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران با اشاره به اینکه قرارداد ابنیه فنی برای احداث کارخانجات کمپوست در شهرستانهای بهشهر و نور منعقد شده است، تصریح کرد: در حال رفع مشکل برای انعقاد قرارداد ابنیه فنی و تاسیساتی در کارخانه کمپوست قائمشهر هستیم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه کمپوست زباله جایگاه خود را در کشور از دست داده است یادآور شد: احداث کارخانه های زباله سوز و تبدیل انرژی از طریق زباله در دستور کار مدیران شهری و پسماند قرار گرفته است.

وی با اعلام این مهم که با مجوز وزارت نیرو و سازمان انرژی های نو کارخانجات زباله سوز در شهرهای ساری، بابل، بهشهر و بابلسر قرار است احداث شود افزود: قرارداد احداث کارخانه زباله سوز روز یکشنبه با چینی ها در تهران منعقد می شود.

این مسئول همیاری شهرداری های مازندران از اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدیریت بازیافت روستاهای استان در سالهای اخیر خبر داد و گفت: به زودی طرح جامع مدیریت پسماند برای بررسی و تصویب نهایی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارائه خواهد شد.

وی انباشت زباله و نبود مکان دفن زباله در شهرهای بزرگ استان نظیر ساری و بابل را از مشکلات مدیریت شهری و شهروندان این نقاط عنوان کرد و افزود: احداث کارخانه های زباله سوز در مرکز استان می تواند زمینه ساز پاکی محیط و استفاده بهینه از انرژی و برق شود.

شناسایی 165 واحد پذیرایی غیرمجاز در مازندران

رحمت عباس نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با اشاره به اینکه نگهداری سرویس های بهداشتی بین راهی استان توسط 10 نهاد و دستگاه اجرایی استان صورت می گیرد اظهار داشت: متاسفانه 165 واحد پذیرایی غیرمجاز در مازندران شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه 345 واحد پذیرایی استان پروانه فعالیت مجاز را دارند، افزود: واگذاری 80 درصد سرویسهای بهداشتی تحویل شهرداری های استان شده است.

محمود احمدي - خبرنگار شمال‌نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 مهر 1389
جادارد ازرحمات اقای بابایی که در این مدت کمی که مسئولیت موسسه بازیافت را پذیرفتند کمال تشکر را داشته باشم
نا شناس 21 مهر 1389
با توجه به اينكه موسسه بازيافت استان مازندران بيش از هشت سال فعايت دارد و اعتبارا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.